Laatste stage week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud Corstjens - WaarBenJij.nu Laatste stage week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud Corstjens - WaarBenJij.nu

Laatste stage week

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maud

18 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Ellen... even hoor!!! Zwemmend de straten door??? Er zitten allemaal beesten in het water hoor, ook slangen! En het water is VIES, dat wil je niet weten. Ik loop er alleen door, maar zwemmen?? Een jetski zou wel een goed idee zijn! Haha, wat ben je toch creatief.

En Ilse.... Guess who’ s back???? TOM!! Wat een vreselijk persoon! Echt waar.. sorry hoor, maar daar kan nog geen woord vanaf! Hij is een week terug geweest voor vakantie en in die week heeft hij 1 x gedag gezegd, onze drank opgedronken zonder te betalen en te vragen, op zijn laatste dag een feest gegeven voor half Paramaribo zonder iets te zeggen, zonder de dag erna iets op te ruimen en is vertrokken zonder ook maar een woord te zeggen..... nou, echt waar, hoe sociaal kan je zijn??

Maar nu weer terug naar de leuke dingen, want die heb ik zeker weer gedaan. Samen met Agnes ben ik weer naar de Fransen kant gegaan, dit keer was Cayan en Ille du Salut het doel. Omdat het in Frankrijk erg duur is en ons budget niet zo hoog is, besloten we om te gaan liften. Frans Gyana is een uitstekend land om te liften omdat er eigenlijk geen openbaar vervoer is. Op het begin stonden we er een beetje ongemakkelijk bij, maar al snel hadden we de smaak te pakken. Binnen 10 minuten hadden we een rechtstreekse lift in een Mercedes X5 door een Frans echtpaar... we zaten echt prinsheerlijk.
Cayan zelf stelt niet zoveel voor en daar waren we ook al snel uitgekeken. Samen met een man uit Florida besloten we om de dag erna naar Korou te gaan om naar de eilanden Ille du Salut te gaan. We besloten weer te liften en we waren nog aan het lopen naar de liftplek en we hadden en bus te pakken van een echtpaar die ons wilde afzetten. Ille du Salut zijn 3 eilanden, waaronder Duivelseiland, waar de film van Papilon is opgenomen. En mooi dat die eilanden zijn !!!! Wow!!! Blauw water!!! Dat heb ik al eeuwen niet gezien!! En heeel erg veel apen gezien, al met al het was heerlijk!!!

De volgende dag zijn we nog even naar de space shuttle gegaan om vervolgens terug te liften naar St. Laurent. Dit keer hadden we minder geluk en we hebben iets van 5 verschillende liften moeten nemen. Maar zoals ik al zei.. we hadden de smaak helemaal te pakken, dus iedere auto die we tegenkwamen, waar we ook waren gingen we op af. Op parkeerplaatsen, benzine stations ect. Op en gegeven moment krijg je er echt handigheid in. We hadden ook nog andere lifters bij ons staan, dus je moet er echt snel bij zijn.

Vorige week ben ik echt alleen maar gaan stappen... het was het laatste weekend van Agnes en dat moest natuurlijk goed worden afgesloten!! Vrijdag tot 8 uur stappen! Haha, maar ja dat is voor hier eigenlijk vrij normaal aan het worden. Het was de laatste avond van Ag, we missen je hoor!!
Zaterdag ben ik weer gaan stappen en dit keer met mijn lieve collega’s Merlyn, Jill en Iraida. Ook dit was zeer geslaagd en laat.
Zondag heb ik toch nog gebruik gemaakt van het mooie weer en ben gaan zwemmen.

Afgelopen weekend ben ik samen met mijn collega’s naar Galibi gegaan. Het was in eerst instantie de bedoeling om samen met Merlyn en Iraida nog wat leuks te gaan doen voordat ik weg ga, maar uiteindelijk hebben we er een meidenweekend van gemaakt met de vrouwelijke collega’s. Galibi is een indianen dorp bij de monding van de zee. Hier komen de zeeschildpadden hun eieren leggen. Helaas konden we niet naar de Schildpadden gaan omdat er geen toeristen waren waar we mee mee konden gaan, maar desondanks was het een top weekend.
Zaterdag zijn we eerst nog even naar St. Laurent geweest (alweer haha), en daarna begon onze vaarttocht naar het dorp. Echt heel erg mooi daar.. gezellig met z’n allen op een kamer, genieten, eten en drinken!! Haha.
’s Avonds was er een feest in het dorp waar we natuurlijk naartoe gingen... een leuke avond gehad!!
De volgende dag zijn we door het dorp gelopen en heb ik zooo’n leuke aap gezien.. ik was helemaal verliefd op hem.. en hij op mij... haha!! Hij bleef maar op me zitten en me likken haha... ik zette hem steeds weg, maar sprong steeds weer op me!!
Maar daarna... ik heb een boa vastgehad!!!! Zo stoer!!! Voor de mensen die het niet weten... een boa is een wurgslang.... en echt waar, wurgen kunnen ze wel. Ik had met 1 hand zijn hoofd vast en aan de andere hand zijn lijf en alles wat er nog over was.. was binnen een mum van tijd helemaal om mijn arm heen! Echt waar ze wurgen echt!! Toen ik hem weer terug deed was mijn arm helemaal wit.
Daarna heb ik ook nog een krokodil vastgehad!! Echt zoo stoer!! Er was een krokodil en een kaaiman, ook al waren het nog kleintjes... agressief dat ze waren!! Niet normaal meer. De krokodil wordt ongeveer 6 meter en de kaaiman 3.
Verder hebben we ook nog een luiaard gezien en vastgehouden! (Sorry Ag)

En dan moet ik toch weer terug naar de minder leuke mededelingen (voor mij iig). Dit is mijn laatste stage week!!!!!! Echt zooo erg... mijn laatste maandag, laatste dinsdag ect.. alles voor het laatst!! Ohh wat ga ik mijn lieve collegaatjes ;) missen!!! Ben nog helemaal nier ready om te vertrekken!! Maar ja aan alles komt een einde....
Gelukkig ben ik daarna nog 2,5 week hier, zodat ik ze nog vaak kan bezoeken als ik wil!! Haha.

Zaterdag vertrek ik voor een 4 dgse tour naar de Blanche Marie!!!! Samen met Marlynne ga ik naar de grootste watervallen van Suriname!! Heb er zooooo’n zin in!!

Dus de volgende keer... een verhaaltje over deze vallen.....


Kus Maud

  • 18 Juni 2007 - 17:52

    Mo:

    Maudje, geniet maar van je laatste weekjes meis!
    Het is momenteel weer lekker hectisch op school. Heb deze week tentamens, project in leveren, presentaties etc... Je kent het wel! Nog 2 weekjes en dan vakantie. En dan nog maar 3,5 maand en dan mag ik gaan afstuderen op Aruba!!! Joepiedepoepie, eindelijk terug. Ik dacht dat de tijd heel langzaam zou gaan, maar ik ben al bijna weer 5 maanden in Nederland. Wennen heb ik niet snel gedaan en elke dag verlang ik nog terug en dat zal jij ook wel hebben, maar het valt hier ook best wel mee hoor.

    Kus Mo

  • 18 Juni 2007 - 18:35

    Miranda:

    O, meis wat klinkt het toch allemaal weer heerlijk. Wat een geweldige avonturen en vooral wat een gefeest. En wij hier maar werken en afzien ;-).

    Maar ach verschil moet er zijn, en helaas voor jou zit het er dan idd ook alweer bijna op voor je. tjee, ik herinner me de dag nog dat ik op je feestje was en dat ik nog maar net terug was in Nederland en nu is het ook alweeer bijna zover voor jou om heimwee te krijgen naar het land waar je je hart aan verpand hebt.
    Wat vliegt die tijd toch, hè!

    Maak er weer een paar supermooie weken van want die laatste zijn het dierbaarst!

    Een hele dikke knuffel!!!! En tot snel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 18 Juni 2007 - 20:33

    Ellen:

    Hahahaha Ik begrijp dat die Jetski dus in aantocht is. Gewoon nog 2 weken door de straten crossen (varen, whatever) op dat ding en dik doorverkopen, weer een gedeelte IB groep afgelost ;) Ik weet dat jij daar graag wilt blijven maar ik kan echt niet wachten tot ik je weer zie! Laatste keer was gewoon net voor kerst vorig jaar. Dat is echt lang geleden! Ik neem me slaapzak alvast naar Schiphol hoor, zie je dan haha
    dikke kus
    El

  • 19 Juni 2007 - 09:28

    Bauk:

    Aaaaah krokodillen vasthouden?! Mijn god Maud. Jij durft! ;-) Haha. Ik vind het echt jammer voor jou dat het er bijna op zit, maar ik blijf erbij... ik vind het ook heel erg tof als je weer hier bent! En je kunt er altijd nog weer een keer terug naartoe he!
    Veel plezier nog meis.. dikke kus!

  • 19 Juni 2007 - 21:35

    Rob:

    Mercedes X5?...... nog nooit van gehoord.

  • 24 Juni 2007 - 12:10

    Juf. Thea En Ton:

    Ha,Maud.

    Wat weer een verhalen, regen,slangen krokodillen en ze ook nog vasthouden, nee dan kies ik toch ook liever voor een aapje.
    Je moeder heeft er niet om gelogen, ze kwam met de kermis niet uitverteld, zo leuk. Maar ook de droevige kant om het verlies van oma Corstjens, even een traantje en toen gingen de verhalen weer verder. Je moeder wil absoluut terug maar dan natuurlijk ook met je vader om de ervaringen te kunnen delen. Ik zei al tegen Ton dan gaan wij mee.
    Je hebt ons helemaal overtuigt van de schoonheid van het land.
    Oke Maud dit is mijn laatste berichtje aan jou wij gaan a.s. zaterdag ook voor 5 weken naar Hongarije.
    We wensen je nog hele fijne dagen daar en een goede terug reis. Tot ziens in Thorn
    Liefs Juf. Thea en Ton

  • 26 Juni 2007 - 08:39

    Sabrina:

    He Maud,

    Wat een beleving met die dieren. Wat leuk dat je toch nog een kans hebt gehad om die dieren beet te houden.
    Blanche Marie, oh ooh. Toch niet met een busje he? Ha ha. Heel veel plezier daar en ik hoop snel te horen hoe jullie het daar hebben gehad. Verder wens ik je nog een paar hele leuke dagen toe, geniet er maar van.
    We spreken snel eens af als je terug bent!

    X Sabrina

  • 27 Juni 2007 - 13:21

    Chantal:

    Hallo Maud!!

    Hier een huisgenootje van je! ;)
    We zitten nu gezellig samen even te internetten.
    Ik vertrek dadelijk voor twee weken naar het binnenland, dus zullen we zo afscheid moeten nemen.. :(!

    Groetjes,
    Chantal

  • 30 Juni 2007 - 19:16

    Nicole Vaes:

    heey maud het zal daar wel een lekker weertje zijn. we zijn heel benieuwd wat je allemaal te vertellen hebt als je terug komt uit Suriname, ik ben erg benieuwd naar die slangen en krokodillen.

  • 01 Juli 2007 - 10:06

    Marjolijn:

    Hey lief huisgenootje!

    Echt vreemd om je site te bezoeken terwijl ik weer terug in Nederland ben!
    Vond het echt heel jammer dat ik jullie niet meer gezien heb maar is misschien maar beter anders was ik vast niet in de taxi richting Zanderij gestapt!!

    lieve Maud, heel erg bedankt dat je 4 maanden lang mijn Surimaatje wilde zijn!

    tot snel dikke kus
    mar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Maud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 28325

Voorgaande reizen:

23 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: