Lucky Dube, Verjaardag en Lustig - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud Corstjens - WaarBenJij.nu Lucky Dube, Verjaardag en Lustig - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud Corstjens - WaarBenJij.nu

Lucky Dube, Verjaardag en Lustig

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maud

30 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Lucky Dube..... Oh wat was dat gaaaaf!! Nog steeds als ik eraan denk, krijg ik een glimlach op mijn gezicht!
Toen we op tijd aankwamen bleek dit al snel een vergissing te zijn... er was nog bijna niemand!!! Stom natuurlijk van ons, want dat hadden we kunnen weten, maar ach het was het wachten waard.
Na een paar uur was het dan zover en jawel hoor wat een gave muziek en een top sfeer. Zoiets zullen we in Nederland echt nooit meemaken!! Ook al komen in Nederland natuurlijk ook reggae personen op zo’n concert af... zoals hier kan never!
We hebben een hele tijd vooraan gestaan en lekker staan te genieten van al die mooie muziek en dans om ons heen! Echt geweldig!! Toen ik weer naar achter liep, was ik helemaal nat... en dan niet eens van mijn eigen zweet maar dat van de mensen om mee heen... maar acht: ik ben bij Lucky Dube en ik ben in Suriname!!!
Na een tijdje stonden Marjolijn en ik helemaal tussen de rasta’s.... en dan bedoel ik ook ‘ echte rasta’s’, niet zoals wij ze kennen maar het echte werk. Echt tof man.. stonden we daar omringd door allemaal rasta’s en maar roepen: Rasta loves you man!! Haha, verstand op nul en genieten van al het mooie en leuke dansen! Uiteindelijk stond onze hele groep dan ook ongeveer tussen de rasta’s te springen!
Op het einde zaten we nog wat na te genieten toen ik een telefoongesprek had gemist... wat bleek.. het was een collega van mij die backstage mocht bij Lucky en ik kon mee!!! Maar ja had mijn cell niet gehoord of gevoeld.. echt balen, maar ach dat mag de pret niet drukken: Het was een top avond!!

De volgende ochtend was wat minder.... om 7.45 uur werden we opgehaald om naar Brownsberg te gaan. Dit is het natuurpark waar ik al eens ben geweest, maar van zoveel moois kan je geen genoeg krijgen!
Dit keer heb ik de Irene en de Leo val in 1 dag gedaan en dat was op het einde toch wel even flink doorbijten, zeker gezien mijn slaaptekort, maar ben boven gekomen gelukkig!!

En dan mijn verjaardag.... dank je wel voor al jullie kaartjes!!! Echt heeel erg leuk!! Je Spaans gaat vooruit Gert-Jan!! Wens Nicole maar proficiat van me! Hoe gaat het met haar arm?
Mijn verjaardag hier was erg leuk... mijn lieve collega’s waren allemaal naar de gang gegaan toen ik met tante Carin aan het bellen was... plots kwamen ze allemaal achter elkaar binnen gelopen / gedanst terwijl ze een Surinaams liedje aan het zingen waren!!
Vervolgens werd er door gezongen terwijl Merlyn in het midden aan het dansen was. Als punt op de vuurpijl hadden ze ook nog een heeeele mooie bos bloemen voor me... hij staat op de foto!! Echt heel erg lief van ze, en het liefste is nog dat ze zeiden dat ik dit alles had gekregen van mijn Surinaamse familie!! Echt super lief gewoon!! Zo gaat dat in Suriname.. iedereen is familie van elkaar, en nu heb ik er dus ook 1, haha!
Toen ik thuiskwam hadden mijn huisgenoten een verjaardagsstoel voor me gemaakt door hem te versieren met ballonnetjes! ( Ja Niels, het waren eigenlijk jouw ballonnen voor Marjolijn, maar ze was zo lief om ze even aan mij te lenen haha). Ik heb twee kookboekjes gekregen, dus als ik thuis ben ga ik mijn Surinaamse kookkunsten aan jullie laten proeven!
’s Avonds zijn we gaan uiteten met mijn huisgenoten en nog een paar vrienden, was zoals gewoonlijk erg leuk en heb allemaal leuke cadeautjes gekregen!

Wel moet ik even iets rechtzetten van mijn collega’s.... de kaart van Suriname links boven in de site klopt niet!! Er mist een stuk!! En ja wij zouden het ook niet leuk vinden als er een stuk van onze kaart mist, dus bij deze een link naar de kaart van de site van mijn stagebedrijf:
http://www.surinametravel.com/htm/book.htm?b=06&c=07&l=nl&p=01

En dan tot slot... de Party Squad! Zaterdag was Lustig in Puerto Alegre (voor degene die hier zijn geweest op de Anton Dragtenweg in de openlucht). Helaas had het veel geregend en stonden we in de modder, maar ach.. wat maakt het uit.
Het was echt een super gaaf feest maar wel erg Europees / Nederlands en niet echt iets typisch van hier, en ik ben juist hier en dan wil ik ook Surinaamse feesten en gewoontes meemaken. Maar desalniettemin was het een zeer geslaagde avond!!
En het leuke was ook nog dat we maandagavond een drankje gingen nemen in de stad en plots zat de Party Squad achter ons haha. (We hadden zaterdag ook al mer ze gesproken maar toen hadden we een beetje te diep in het glaasje gekeken, oeps)
Ineens hoorde we ze draaien en zingen in het cafe ernaast... echt leuk, dus ja toen moesten we wel gaan stappen... Sta je daar gewoon helemaal onverwacht op straat te genieten van de Party Squad.

Oh ja nog 1 ding wat ik nog echt ff moet vertellen.... we hebben een pup!!! Echt iets voor mij dus..... ze is lief!!!!! Een kruising tussen een rottweiler en nog iets!! Echt helemaal geweldig. De eerste nacht heeft ze veel gehuild, maar nu gaat het prima!
Tweety en Sisi (de andere twee honden) zijn wel een beetje jaloers, is wel leuk om te zien!

Als er nieuws is uit Thorn, lees ik dat ook graag natuurlijk...

Bigi Brasa Maud

  • 30 Maart 2007 - 20:27

    Ellen:

    Woooow, wat doe jij daar joh? Zit je nou daar voor je stage/school of zit jij daar nou gewoon een beetje vakantie te vieren. Super gaaf! Ik had erbij willen zijn! Ben echt jaloers, kan er niet genoeg van krijgen, van je verhalen!

    Dikke Kus,
    El

  • 01 April 2007 - 11:17

    Juf. Thea En Ton:

    Ha Maud,
    Allereerst, proficiat met je verjaardag.
    Wat leuk voor jou hoe ze je daar in de bloemetjes zetten. Die pup was zeker als cadeautje bedoeld. Je ervaringen zijn geweldig leuk om te lezen en jou hiein te volgen. Mijn nichtje Lobke ( dochter van Antionnete mijn zus ) is het vorig jaar in Peru geweest en die volgde wij ook op deze manier, echt prachtig maar ook vaak spannend net als bij jou.
    Ook al lijkt het vaak op een gezellige vakantie, waarin je vertoeft.
    Je moet het toch maar doen en durven, zo te lezen lukt jou dat aardig.
    Oke, Maud we zien graag weer nieuwe verhalen over jou in Suriname.
    Liefs Juf.Thea en Ton

  • 02 April 2007 - 09:43

    Miranda:

    Shit zeg, wist helemaal niet dat je jarig bent geweest!! Ben daar ook zo'n rund in, had het natuurlijk gewoon moeten weten!!! (maar je weet hoe ik ben, hè ;-). Bij deze dus alsnog: Van harte gefeliciteerd!!

    Maar ik lees het allemaal wel weer, je hebt het nog steeds prima naar je zin.

    Nieuws uit het pittoreske Brabant: Ik heb weer mijn eigen stekkie. Ja, ik woon tegenwoordig in een slotklooster en zit op dit moment buiten op het landgoed dit berichtje te tikken. Ode aan het draadloos internet!
    Het is hier zo geweldig, dus zodra je terug bent en je een keer tijd hebt moet je voor november echt een keertje komen kijken!

    Veel plezier nog schat!!
    tot schrijfs!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXenz.

  • 02 April 2007 - 14:35

    Ivonne:

    Maudje....tja het klinkt weer allemaal waarzinnig!!! Wat geniet jij daar toch zeg tja en nu je mannetje bijna komt kan je suriname avontuur natuurlijk helemaal niet meer stuk he :-)!!! Hopelijk krijgen we weer snel een verhaal want geniet er altijd ontzettend van om te horen hoe goed je het daar hebt.
    Ik mail je snel om je ook vanalles wat hier gebeurt op de hoogte te houden.
    Tot snel!
    Knuffel en Xussie,
    Ivon

  • 04 April 2007 - 08:51

    Kelly:

    Hoi Maud.
    Aller eerst nog proficiat met je verjaardag.
    Wat leuk om te horen dat het je daar zo goed gaat.
    Vindt het heel mooi om je verhalen van daar te lezen.
    Ik ben weer benieuwd naar het volgende verhaal.

    Groetjes (K) Kelly

  • 08 April 2007 - 09:23

    Marloes:

    hey maud, vet he suriname, en ik zedi tog dat er niks gevaarlijks aan was daarzo, dat zul je nu wel gemerkt hebben. ik ben wel en beetje jaloers op je ik zou wel terug willen als ik die verhalen zo lees. heel veel plezier nog daar in suriname en ik zie je wel als je weer terug op school bent. (ik heb toen met je gemaild toen ik in suri zat)

    doei doei

  • 11 April 2007 - 18:13

    Desiree:

    Hey Maud.

    Ik heb vandaag je mail adres gekregen van je tante, echt heel erg gaaf.
    Allemaal leuke foto's en dan die verhalen,het lijkt op een vakantie.
    Maar ik geloof natuurlijk ook dat jullie veel moeten doen voor school.
    Geniet van al het mooie.

    Knuffies Desiree.

  • 14 April 2007 - 01:58

    Janskuh:

    Haaaa Maudie,

    wie is het met dich? Leuk verhaal en mooie foto's man!! Lukt 't een beetje met afstuderen, bij mij moi...

    Ben benieuwd...

    Ayo dushi

    X

  • 17 April 2007 - 14:11

    Jimke:

    He girl! Hoe was het om Rob en je moeder&tante na zo'n lange tijd weer te zien?? Je zult wel helemaal happy zijn nu je hun kan laten zien hoe het is om daar te leven. Ik was helemaal blij toen ik een kaart van jou op de deurmat vond toen ik terugkwam van New York, dankjewel!! Super lief! Overigens super toffe dagen gehad daar :) Veel gezien en gedaan! En ik heb de smaak te pakken met het reizen .. Nu ik weet dat je de maand juli ook nog blijft zit ik er toch serieus over na te denken om ook te komen en dan mss met jou terug te komen. Ga het met Ivonne uitzoeken of het haalbaar is. Houden je op de hoogte!
    Verder kan ik alleen maar zeggen, blijf lekker genieten daar dan kunnen wij hier ook van je verhalen genieten!
    Dikke knuffel XX

  • 17 April 2007 - 19:22

    Bauk:

    Hey Maud!!
    Wat lief dat je een kaartje hebt gestuurd!! Erg leuk en zeker weer ff een mismomentje daardoor gekregen. Van mij mag je nu wel weer terug komen eigenlijk!! Het weer is hier nu zo lekker, twee dagen op terras en in het park gehangen in het altijd gezellige Breda. Maar Maud was nergens te bekennen. Echt wel jammer!! Ben super benieuwd naar de verhalen van Rob, hoe het daar was met jou en de omgeving enz enz. Nou.. geniet nog maar lekker daar!
    Dikke kus xxx Bauk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Maud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 28321

Voorgaande reizen:

23 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: