I love Surinam - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud Corstjens - WaarBenJij.nu I love Surinam - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud Corstjens - WaarBenJij.nu

I love Surinam

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maud

24 April 2007 | Suriname, Paramaribo

Hey hey,

Sorry hoor lieve mensen... het is nu echt veeeel te lang geleden!! Maar ik heb het zooo druk....dus af en toe is het:.... even hoor!!
Rob was hier en tante Karin en mam zijn nog steeds hier.... Maar nu wordt het toch echt weer tijd voor een update, want heb heeeeel veel gedaan.

Met pasen ben ik samen met Agnes naar het buitenland gegaan!! Haha. Vrijdag zijn we samen met Wyboo, een collega van mij, naar Albina gereden en daar zijn we per korjaal naar het buurland Frans Guyana gegaan.
Het was direct te merken dat we in een ander land waren...... geen eten!!!! In Suriname kan je echt nooit maar dan ook nooit omkomen van de honger: er is altijd wel ergens eten te koop, nou dat was hier wel anders... alles was dicht!! En we hadden honger!!
We verbleven in Saint Laurant, een klein dorpje net over de grens. Het is zo gek om dan al verschillen te zien met Suriname. Ook al was het daar heel mooi het kan niet tippen aan Suriname. Agnes had precies het tegenovergestelde, ze was helemaal verliefd!
Wyboo heeft ons meegenomen naar zijn oom en tante daar waar we ff hebben gekletst. Na nog wat te hebben gegeten (eindelijk) is Wyboo terug naar huis gegaan en hebben Agnes en ik nog wat rondgelopen, genoten van een waanzinnige zonsondergang onder het genot van een wijntje!! Heerlijk.
De volgende dag hadden we afgesproken met 2 franse vrienden van Wyboo, Max en Manu. Een heel leuk stel die in de buurt van Saint Laurant wonen. Samen zijn we naar het strand gereden waar ’s avonds de zeeschildpadden komen.. Eerst heerlijk gezwommen en daarna wachten op de Schildpadden. (zat ik weer na 3 nachten op Tobago zonder resultaat!!) Maar we hadden snel geluk.. er kwam een Aikantie het stand op... en het was gewoon nog licht!!! Dan moet je echt heel veel geluk hebben!!! Eindelijk toch nog de schildpadden gezien!! Later kwam nog een Aikantie en die hadden we samen met een andere schilpad gewoon met z’n vieren!!! Wow!! Al met al was het echt een super weekend!!

Eenmaal terug in Paramaribo moest ik me haasten want ik moest naar de luchthaven om Rob op te halen!!!! Echt zo leuk en gek om hem weer te zien!! Eerst vond hij het volgens mij maar niets allemaal!! Echt zo jammer als je zelf helemaal verliefd bent, maar wist zeker dat het nog goed zou komen en dat is uiteindelijk ook gelukt!! Maandag zijn we lekker door de stad gelopen en lekker gegeten! (voor Rob’s begrippen vooral! Haha)
Dinsdag en woensdag moest ik werken, maar mijn lieve collega’s hadden dinsdag na het werk besloten om mij en rob mee te laten gaan op de boottour!! Echt zo lief!! Dank je wel hoor!! Marjolijn ging ook mee dus het was helemaal top!! Vooral toen Vincent al begon te varen terwijl Marjolijn en ik nog achter de boot hingen!

De volgende dag mochten we mee met een Sunset tour en heb ik weer een mooie zonsondergang gezien!!

Zaterdag en zondag zijn we met z’n allen naar Matapica gegaan, weer naar de zeeschildpadden!! Omdat de kok vastzat op de ralleighvallen vanwege een mislukte cassave oogst in het zuiden gingen we eerst de plantages langs de commewijne weer af. Daarna heerlijk gezwommen in de zee en heerlijk genoten van het strand... tot de muggen kwamen!! Vreselijk!! Er waren twee green turtles maar kon niet eens genieten van al die honderden prikjes wat ik voelde!!

Zondagavond zijn we terug gegaan naar Paramaribo waar we mam en tante karin hebben getroffen!! Maandag zijn Rob en ik vertrokken naar de Ralleighvallen, dit is echt het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien!!! Echt wow!! Meer kan ik er niet over vertellen, laat de foto’s maar spreken!!! We hadden een super mooie accommodatie midden in de jungle en we hebben prachtige tochten gemaakt naar o.a. de voltzberg! Echt zo gaaf!! Je bent de hele dag aan het lopen in het regenwoud en dan kom je plots op een plateau en zie je de voltzberg liggen... echt onbeschrijfelijk mooi!!
We hadden een hele leuke groep en die 4 dagen daar waren gewoon helemaal top!! Ik voel me zo geweldig als ik in de natuur ben, dat kan ik gewoon niet uitleggen!! Ik wil ’s avonds gewoon niet gaan slapen omdat ik zo aan het genieten ben van de sterrenhemel en de mooie geluiden van het bos en de rivier!!

Toen we donderdag weer thuiskwamen moesten we weer onze spullen inpakken voor onze volgende trip naar het Boven Suriname gebied en wel naar Isadou. Na een reis van ongeveer 6 uur kwamen we aan op dit prachtige eiland! Mam, tante Karin en Marjolijn waren ook mee. We hebben heerlijk gegeten en in de sula’s (stroomversnellingen) gelegen!!
Helaas moesten Rob en ik het gezelschap eerder verlaten omdat Rob weer naar Nederland moest. Ondanks dat het een beetje kort was hebben we zeker genoten op Isadou.

Oh ja ik vergeet nog iets..... de wandelvierdaagse!! Wat geweldig!!!! Allemaal mooie mensen die mooie muziek maken en geweldig kunnen dansen. De eerste dag kwam de tocht langs ons huis, maar ik stond nog onder de douche. IK heel snel de douche uit en zeiknat de ramen open gegooid, als ik de groepen maar niet zo missen.
Ook ben ik nog een keer samen met Rob en Vincent naar het einde van de tocht gaan kijken!! Echt geweldig! Echt waar.. wij denken dat we kunnen feesten , maar geloof me, dat is er niets bij!!

Zondag is Rob dus weer vertrokken en gister ben ik weer begonnen met werken, wat ook heel leuk is natuurlijk. Ik zal nu echt proberen om eerder iets van me te laten weten hoor en dan wordt het ook niet zo’n lang verhaal, want dat leest ook niet zo fijn natuurlijk.

Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes en kaartjes!!

Kusjes Maud

  • 24 April 2007 - 19:20

    Ilse:

    Hey Maud!

    Wat is het daar toch mooi he!!! Geniet er maar flink van, ik leef met je mee!

    dikke kus

  • 24 April 2007 - 23:20

    Ellen:

    Heeey vrouw,

    Wat leuk dat je moeder en je tante er zijn, en nog leuker dat Rob ook is geweest. Jammer dat het zo kort is geweest. Wat hoorde ik nu trouwens? blijf je nog 4 weken langer? Kom je dan ergens eind juli terug? Ik mis je nog steeds hoor. Maar Wasserette Ellen & Co. is nog steeds open voor Bauke ;) Crissy, Bauke en ik hebben vandaag trouwens lekker gelunched bij bagels & beans. Dat moet je toch ook wel missen he? De XL Cappuccino samen drinken :D. Ik kan niet wachten om je weer fatsoenlijk te kunnen spreken aan de telefoon. Doe je trouwens ook nog iets aan werk of stage i.p.v. al die tripjes, daar maak je iedereen hier hartstikke jaloers mee!
    Veel plezier weer voor de komende tijd en ik wacht weer met smacht op je volgende berichtje!

    dikke kus

  • 01 Mei 2007 - 22:33

    Tante Karin Ome Jan:

    Hallo Maud wat was het toch fijn bij jou in Suriname nu kan ik me goed indenken dat jij het daar zo leuk hebt.wij hebben ons er ook goed vermaakt vooral met al die tochten en de overnachting in dat hutje (ha, ha, ha,)eng he met al die muisjes en die dikke spinnen,en julle maar zeggen dat er niets zit. maar we hebben het geredt knap ^hÊ .Het was een heel avontuur waar we nog lang over zullen praaten en we hebben ook nog een dagboek bij gehouden dat zul je wel lezen als je terug bent. Doe je de groeten aan je huisgenootjes het was erg leuk bij julle daar op het balkon.Zo nu ga ik stoppen de rest hoor je nog wel.Geniet er nog maar van want het is zo voorbij.Heel veel groetjes en kusjes van Ome Jan en Tante Karin doeiiiiiiiiiiiiiii

  • 02 Mei 2007 - 14:11

    Mo:

    Maud, geniet nog van je tijd die je daar hebt. Ik ben hals over kop weer terug gegaan naar Aruba voor een week omdat ik het zo ontzettend miste.
    Wat een mooie verhalen steeds, ik geniet er iedere keer weer van als ik ze lees.
    Heel veel plezier nog en geniet van elke dag die je daar nog hebt want hier is het allemaal weer heel gewoontjes hoor...
    Kus Mo

  • 02 Mei 2007 - 14:29

    Mo:

    Thanks voor je berichtje! Kom ik gewoon gezellig bij jou langs en jij ff bij mij. Zo lang is het niet vliegen van Aruba naar Suriname en weer terug haha. Doen we!!!

    Kus

  • 02 Mei 2007 - 22:47

    Ellen:

    Hey vrouwke van me,

    Doe rustig aan daar he. Leuk dat ik je eindelijk weer es heb gehoord aan de telefoon. Jammer dat je weg viel. Maar we spreken elkaar zeker binnenkort weer eens. Heb het gehoord van je oma, kop op he. Erg vervelend dat het nu gebeurd, nu je daar zit. Maar ook oma zou het waarschijnlijk fijn gevonden hebben dat je het zo goed naar je zin hebt daar.
    Hele dikke kus
    Ellen

  • 03 Mei 2007 - 19:44

    Sabrina:

    He Maud,

    Even een berichtje van mij aangezien ik aankomende zondag weer vertrek naar Nederland. Ik wil je heel erg bedanken voor de leuke tijd die ik samen met jou heb gehad in Suriname. Toen ik drie maanden geleden aankwam was je er en nu ga ik vertrekken en ben je er nog! Je hebt het echt naar je zin en je geniet volop, houden zo! Heel veel succes verder met je stage en natuurlijk je project en ik wens je nog een hele leuke tijd toe.

    X je huisgenoot Sabrina


  • 07 Mei 2007 - 11:55

    Willemijn:

    hey maud,
    fijn om te horen dat je t nog steeds naar je zin hebt. is Sabrina al weer naar huis? ik was vergeten mn inlognaam en wachtwoord te geven voor internet,het zijn willemijn en warner dacht ik. dan heb je nog 3 uur. nou veel plezier weer de komende tijd en groetjes aan de meiden. x Willemijn

  • 09 Mei 2007 - 20:25

    Ellen:

    MAUD!!!!!! De postcodeloterij wijkprijs is op onze postcode in Breda gevallen!!! En ik heb natuurlijk geen lot, want het gelukkig zit me niet echt mee wat betreft geld. Echt vreselijk dit, hoop dat de huisbaas een dik geldbedrag heeft gewonnen, dan betaald ik gewoon een jaar geen huur meer zodat ik me eigen prijs heb hahaha! Kussie

  • 17 Mei 2007 - 08:29

    Ingrid Siepel:

    Lieve Maud!
    Hoe gaat het bij jullie? Vast goed in het heerlijke Suriname! Ik mis jullie wel hoor!!! Gelukkig kan ik op jullie site nog even meegenieten van die mooie tijd! Gisteren hier lekker roti en bakabanas gegeten! Er zitten veel surinaamse toko's en afhaaltentjes in Groningen, vast in Breda ook wel! Hele fijne tijd en geniet maar! Voor je het weet zit je ook weer in het koude Nederland!
    Kus Ingrid

  • 27 Mei 2007 - 22:27

    Tante Karin Ome Jan:


    hê Maudje waar blijf je met je nieuwe
    verhalen. We zijn erg benieuwd wat je
    nog allemaal hebt meegemaakt. ik ga
    iedere dag even naar je site maar nee
    weer niets .ik mis je wel een beetje,
    maar ik vindt het wel heel fijn dat
    je het zo goed hebt daar. We moeten
    nog zes weken geduld hebben en dan
    ben je weer bij ons in het witte
    stadje ook heel erg leuk toch????
    We hebben op de TV gezien dat bijna
    alles onder water staat in Suriname
    dan is het bij jullie in de straat
    ook een water paleis doe het zwemvest
    maar aan zegt ome Jan dan kan je
    niets gebeuren.Hier gaat alles goed
    het weer kon wel wat beter maar ja
    dat heb je niet voor het zeggen.
    zo nu ga ik stoppen , geniet jij nog
    maar van je Stage of vakantie hoe je
    het ook noemen mag want het is zo
    gedaan.Niet leuk dat ik dat zeg hê.

    Heel veel groeten en een dikke kus
    van Tante Karin en Ome Jan




  • 28 Mei 2007 - 14:53

    Sanne:

    He maud!
    Alles goed daar in Suriname? Net zoals je oom en tante kijk ik geregeld op je site voor een nieuw verhaal.. Maar je zult wel weinig tijd hebben, iedereen op de hoogte te stellen van jouw fantastische tijd daar he?! :-) Time flies when you're having fun! En dan is het zomaar ineens meer dan een maand geleden dat je het thuisfront op de hoogte hebt gehouden! Dat gebeurt mij ook regelmatig! ;-)
    Heb je nog leuke dingen gedaan de afgelopen weken? Veel gezien?
    Wanneer is je stage eigenlijk afgelopen? Hoorde (al een hele tijd geleden) van je moeder dat Rob een huis heeft gekocht in Thorn? Ga je daar ook wonen? Leuk! En al plannen na de NHTV?
    Hier in IJsland gaat alles heel goed! Ik heb echt een super goede keuze gemaakt hier mijn research te doen. Speciale ervaring! :-D
    We houden elkaar wel in de gaten via onze sites he?! Nog heel veel plezier en succes daar in Suriname!
    Veel liefs, Sanne

  • 31 Mei 2007 - 14:43

    Juf. Thea En Ton:

    Ha Maud,
    Steeds weer leuk om je belevenissen te lezen. Prachtige fotoos dat geeft ons een indruk hoe het daar is en hoe fijn dat jij het daar hebt, ja begrijpelijk dat Rob even moest wennen. En je moeder en Karin zullen ook wel genoten hebben. Ben nog niet in de gelegenheid geweest om hun te vragen hoe ze het gevonden hebben. ( zijn ook pas terug van onze Hongaarse vakantie ) Maar dat komt wel de volgende week is het hier kermis dan zien we ze daar wel. Oke Maud tot je volgende verhaal.
    Liefs Juf. Thea en Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Maud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 28324

Voorgaande reizen:

23 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: