Beestenbende - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud Corstjens - WaarBenJij.nu Beestenbende - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud Corstjens - WaarBenJij.nu

Beestenbende

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maud

01 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Wow, hoeveel kan je zien in 1 week??? Veel!! Zal ik ff beginnen:
Ik heb dolfijnen gezien...gezwommen tussen de dolfijnen!!!, ik heb 3 verschillende apensoorten gezien, een tarantula (weet niet hoe je het schrijft, maar je weet wel zo’n spin), een kaaiman, een slang, een schildpad, een pijlstaartrog en een of andere super gave grote gele vis!!

Sorry dat mijn nieuwe verhaal zo lang duurde, maar mensen: NO SPANG!! haha. Nee hoor, ik vind het super lief van jullie dat jullie zo aan het wachten zijn op een nieuw verhaal!!

Vorige week zaterdag zijn we met een paar stagiaires op boottocht geweest. We hadden een klein bootje gehuurd en naar Braamspunt gevaren. Dit is een afgelegen strand aan de zee. De mensen leven van de visvangst en terwijl we daar waren kwam er net een man terug van de zee met vangst. Hij had een pijlstaartrog bij zich en die gele vis waar ik net over vertelde. Foto’s volgen snel!! Ben nl. Even mijn kabel kwijt van mijn camera! Ja mensen, ik verander niet!

Na een uurtje te hebben gelegen en met de locale mensen te hebben gepraat zijn we begonnen aan een wandeling. Na een tijdje kwamen we de waterpolitie tegen die even voor ons stopte. De houthakkers (4 jongens die inmiddels weer naar huis zijn) liepen erop af en jawel hoor... we mochten even meevaren. Na 5 min. stopte de boot ermee en toen ‘e’en van de agenten een klep opende kwamen er plots twee pistolen te voorschijn! Een klein pistool en een mitrailleur! Maar ach.. we waren met 15 personen en het was de politie! Wel apart om mee te maken hoor!

En toen kwam de dolfijnenjacht op de boot... na een tijdje kwamen ze tevoorschijn. Zo mooi om die beesten te zien zwemmen. ‘e’en dolfijn kwam zelfs helemaal vooraan bij de boot een kleine show geven! Echt te gek gewoon!!
Na een tijdje zijn twee van de houthakkers en ik samen met nog een ander meisje het water in gegaan bij de dolfijnen. Dit is voor iedereen een aanrader!!

Ook heb ik nog een klein beetje carnaval meegemaakt, was heel leuk om te zien maar stelde niet heel veel voor. ’s Avonds was het wel heel druk in de stad, maar echt carnaval was het niet. Ben blij om te horen dat het dit jaar drukker was bij Wassie... zo hoort het ook!!

Verder is mijn trip naar de Brownsberg doorgegaan! Samen met Ilse (mijn hele leuke, lieve huisgenoot die nu weer terug is naar Nederland en die ik nu heel erg mis in huis!!) ben ik woensdag vertrokken naar de berg.
Ook dit was echt heel leuk en mooi. De eerste dag zijn we naar de leo vallen gelopen, dit is een ‘ kleine’ waterval waar je na een uurtje lopen bent. (weet eigenlijk niet meer hoe lang het was, maar ik geloof een uur).

Donderdag ochtend zijn we super vroeg opgestaan om te kijken naar de mooie zonsopgang. Helaas was hel erg mistig, dus zijn we maar weer in bed gaan liggen. (tja.. je kan niet alles hebben he)
Toen we weer wakker waren zijn we begonnen aan onze wandeling naar de Witti Kreek.... mooi!!! En heel helder water, wat naar mijn idee echt ongebruikelijk is voor Suriname. Ook hiervan volgen foto’s, ik beloof het. Dit wil ik jullie niet onthouden want het is echt mooi. En natuurlijk wil ik jullie ook een beetje jaloers maken! Haha!

Tijdens mijn trip naar de Brownsberg heb ik ook veel dieren gezien, een aantal brulapen, de kwatta aap en een andere aapsoort waar ik de naam van ben vergeten! Het is echt heel gaaf om deze dieren aan de bomen te zien slingeren!! Wij stammen er tenslotte van af hè!! ;)

De slang en de kaaiman die we hebben gezien waren dan wel niet zo groot... het blijft mooi. De slang was overigens wel heel giftig dus indrukwekkend! (zo werkt het toch of niet?)

Oh ja ik vergeet nog iets.... de hond op stage heeft puppies gekregen!! Ik als honden gek vindt dit natuurlijk geweldig.. en het mooiste is ook nog dat ik bij de geboorte van ‘e’en van hun was!!
In totaal heeft ze er 6 gekregen, maar ze heeft in het verleden nog eens puppies gekregen, maar die heeft ze toen opgegeten! Helaas was dit nu ook weer het geval en heeft ze 1 pup opgegeten! De overige 5 puppies zijn toen naar binnen gebracht en Sirano heeft er 3 meegenomen en Christine 2. Christine neemt de puppies ook mee naar kantoor om ze te voeden.... in ‘e’en woord: geweldig!!! Echt iets voor mij!! Helaas is er inmiddels nog ‘e’en overleden.
Heb wel altijd geluk op stage he! Bij Montemar had ik ook al altijd twee honden om me heen.

Verder ben ik gisteren weer meegeweest op de commewijne boottour, die heb ik een paar weken geleden ook al eens gedaan... maar ja van zoveel moois kan je natuurlijk geen genoeg krijgen.

en... vandaag heb ik echt iets heel aparts meegemaakt.... op stage kwam de groenteman en ik kocht fijn groenten.. bleek daarna dat ie een dode poema achterin had liggen!!!!!
Doodzonde om dat beest dood te schieten en op stage waren ze ook redelijk pissed op de man! Het beest opzich is wel heel machtig om te zien!! echt heel erg gaaf!

Een heel verhaal over alle dieren die ik heb gezien.. ik hoop dat ik nog een keer zo’n verhaal kan vertellen want dieren zijn echt heel mooi!

Wat jammer dat jullie niet meer op wintersport zijn geweest Bauke en Lon!! Zal wel flink balen zijn geweest!!

Lon, Maarten, Jac en Rina: bedankt voor jullie kaarte... heel lief!!

en jim, de berichtjes komen inderdaad niet aan. stuur je ze naar mijn nederlandse of surinaamse nummer? bij surinaamse nummer ook +597 ervoor zetten he?

Volgens mij komen mijn berichtjes ook niet aan, Fabianne heb je mijn verjaardagsberichtje gelezen?? Zo niet.. ik heb je er echt 1 verstuurd! ben je niet vergeten.
Ben jullie allemaal trouwens niet vergeten!!!
Maar Jim.. je moet wel niet van die enge dingen zeggen he!! dat er al een kwart op zit!!

Ook vind ik het heel leuk om te lezen dat mijn mede studenten zo met me meeleven!! IK begrijp jullie verhalen nu ook heel goed!

En Ilse?? IK mis je hoor!! ik wilde je sms en maar heb je ned. nr niet!!

Verder heb ik nu een luxe probleem.... ik ben voor dit weekend 2x uitgenodigd( 1x door jongen van stage en 1 keer door Agnes, andere stagiair van de NHTV) om naar Tukunarie eiland te gaan en 1 x door een andere jongen van stage om naar White Beach te gaan (daar is een feest)!! Wat zal ik doen???

Moeilijk hoor z'n probleem, moet je keuzes maken he! maar ja daar ben ik niet zo goed in!
Jullie zullen de volgende keer horen wat het is geworden! Zal proberen om niet meer zo lang te wachten met mijn volgende verhaal.

Oh ja .. Suriname gevaarlijk?? niemand te vertrouwen?? Tuurlijk gebeuren hier net als overal vervelende dingen, maar kan je in Nederland je fiets zomaar voor een internetcafe onafgesloten laten staan? of kan je aan een taxi chauffeur geld en een brief geven in vertrouwen dat ie wel wordt afgeleverd waar het hoort? Ben inmiddels zo verliefd op dit land dat ik het vervelend vind dat er zo negatief over wordt gedaan! Dus dat wil ik graag uit de wereld helpen!

Tot de volgende keer!!

Kus Maud

  • 01 Maart 2007 - 22:22

    Karin En Jan:

    hallo Maud
    leuk wat je allemaal mee maakt ik ben erg benieuwd
    of ik het ook zo leuk vindt met al die beesten
    ik denk het wel want ik vind beesten ook leuk dus dat zit wel goed. o ja nog
    bedankt voor je leuke kaart ik kijk iedere dag of er iets nieuws te lezen is zo nu stop ik
    bel je nog wel heel veel
    groeten en kusjes van
    Karin en Jan

  • 01 Maart 2007 - 22:34

    Miranda:

    Wauw, wat klinkt het weer als een geweldige beestenboel ook! En die Poema, lijkt me idd errug indrukwekkend, tjee! En gelukkig maar dat dat kleine giftige slangetje je niet als een levensbedreiging zag, anders had ie misschien de rollen om gedraaid. Is toch wel erg gaaf, hè om dit soort ervaringen op te doen en te weten dat het zo speciaal is maar dat het nog niet altijd zo tot je doordringt? Misschien zit ik er wel naast, maar zo ging het bij mij in ieder geval, en krijg de indruk dat dit bij jou ook een beetje zo is...

    Een vette Hollandse knuffel!!!!!!!!

  • 01 Maart 2007 - 23:52

    Ellen Ex-roomie:

    Hey Brulaap! haha

    Wat hoor ik nou, heb je een nieuwe liefde gevonden? Ilse?? Ik ben jaloers ;)
    Heb je me valentijnskaart nou nog gekregen op je hotmail? Ik mis je wel hoor hier in huis. Bauke komt af en toe langs bij wasserette Ellen & Co, da's natuurlijk altijd gezellig. Ik kan niet wachten om meer foto's te zien. Klinkt allemaal erg goed, en niet te veel foto's van honden enzo wil jouw ook wel eens zien? Ben je al afgevallen of juist 100 kilo aangekomen? :) En kom es wat vaker online, heb je niet meer gesproken sinds IK op vakantie was. Bauke en ik dachten al dat je ergens in de rimboe verdwaald was. En het zit er dik in dat ik naar je toe kom. 'Ellen komt naar je toe deze zomer' maar daar mail ik je nog over als je niet verdwaald bent in de bush-bush. Hele dikke kus van je ex-vrouw. P.S.: En geniet ervan he, ook met je leuke nieuwe huisgenoten haha ;)

  • 02 Maart 2007 - 09:45

    Kim:

    Hey Maud,

    Wat een belevenissen allemaal! En echt super dat je met dolfijnen heb gezwommen, dat zou ik ook wel eens willen!
    Maar dat van die spin en die slang mag me bespaart blijven, getsie! Maar ja het belangrijkste is dat jij het super vindt en het naar je zin hebt. Maar dat is gelukkig wel het geval!
    Amuseer je nog en zorg inderdaad dat je alles vastlegd op foto, want zoiets maak je waarschijnlijk maar één keer mee!
    Tot snel!!

    X Kim

    p.s ik heb je ook nog een mail naar je webmail gestuurd

  • 02 Maart 2007 - 10:45

    Monica:

    Hey Maud!
    Wat een ontzettend leuk verhaal! Echt leuk dat je al die 'vreemde' beesten nu in het echt ziet in plaats van in de dierentuin. En je hebt inderdaad echt mazzel met die hondjes om je heen, volgens mij kan jou stage niet meer stuk.
    Heel veel plezier nog en ik kijk weer uit naar je volgende berichtje.
    Kuskuskus Mo

  • 02 Maart 2007 - 13:39

    Ivonne:

    Wow, het klink weer allemaal onwijs te gek!!!En dat je zo lang heb gewacht maakt echt niet uit...de verhalen zijn zo geweldig dat ik wel op wacht..hahaha. Check je mail zelf ook maar snel, want daarin lees je hopelijk ook enigzins leuke belevingen van hier. Tja kan niet tippen aan suriname maar ja dit moet je echt weten.

    Hele dikke X en een knuffel Ivon

  • 02 Maart 2007 - 16:37

    Ilse:

    Hey lieve Maud!

    Wat leuk om je verhaal zo te lezen de helft heb ik meegemaakt en de andere helft al niet meer... Ik zal mn nummer even mee smsen.
    En ik zeg natuurlijk feest op white beach!!!!

    Dag aapje ;-)
    mis jou ook,
    dikke kus ilse

  • 02 Maart 2007 - 16:37

    Ilse:

    Hey lieve Maud!

    Wat leuk om je verhaal zo te lezen de helft heb ik meegemaakt en de andere helft al niet meer... Ik zal mn nummer even mee smsen.
    En ik zeg natuurlijk feest op white beach!!!!

    Dag aapje ;-)
    mis jou ook,
    dikke kus ilse

  • 03 Maart 2007 - 12:40

    Juf. Thea:

    Ha Maud,
    Tijd gemaakt om je verhalen en ervaringen te lezen, zeer boeiend en wat een leuke foto`s.
    Lachen dat je reclame maakt voor de meermarkt.
    Maar Surinaams eten lijkt me toch ook lekker.!!
    Schattig om de dieren van zo dichtbij mee te maken,
    maar de boottocht lijkt me ook wel spannend, zitten er ook krokodillen.?
    Geniet van het weekend en maak maar een keuze, je hebt nog tijd genoeg om het andere ook nog te doen.
    Oke,Maud tot schrijfs.
    Liefs Juf. Thea


  • 06 Maart 2007 - 16:18

    Jolien:

    Haaaai lieve Maud,
    Ook ik blijf je volgen op de site. Maar inderdaad... dat jaloers maken lukt je aardig!! Het is leuk om te lezen hoe goed jij het daar naar je zin hebt! Heel veel plezier!!! Kus

  • 08 Maart 2007 - 12:01

    Tamara :

    Hoi Maud,
    Ik ben 1 van de collega's van rob en had hem gevraagd hoe het met je gaat in suriname.
    Hij zei dat ik maar es op jou site moest kijken.
    Wauw, te gek man!
    Heel indrukwekkend allemaal.
    Een feestjesluxeprobleem heb ik helaas nooit.
    Ik zal je proberen te blijven volgen als je het niet erg vindt en wens je veel succes en veel plezier toe.

    Groetjes Tamara

  • 08 Maart 2007 - 19:58

    Marian:

    Hoi Maud

    Leuk om te horen dat het zo goed bevalt ik vind je verhalen echt geweldig sorry dat ik niet eerder iets heb gestuurd druk op het werk en alles. Ik zou graag naar je toe zijn gekomen maar ja het geld is op he nu we het huis hebben haha.
    Nou meid weet je al naar welk feestje je gaat? wij gaan naar Valkenburg dat moeten we zeker weer eens doen als je weer terug bent in ons kikkerlandje.
    Heel veel succes verder met je stage en ik zal je snel weer iets sturen.

    Dikke kus Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Maud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 28343

Voorgaande reizen:

23 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: