Eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud Corstjens - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud Corstjens - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maud

31 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

Nou, mijn eerste week zit er alweer op, dus het is weer tijd voor een update. Ik heb echt met plezier al jullie reacties gelezen!!

Voel me hier al helemaal thuis, eigenlijk al vanaf het begin. Gelukkig heb ik hier nooit zo’n problemen mee.
Vorige week heb ik genoten van mijn vrije dagen voordat ik met stage zou beginnen. Zoals ik al vertelde heb ik mijn eerste weekend al direct goed ingevuld, ik ben samen met Agnes, Jony (lopen beide stage bij Jossy tours), Jordey (stage bij de PAS, ook van mijn school) en Robin (loopt stage bij de Stichting Toerisme Suriname) naar Sabana Park gegaan.

Dit is een park ongeveer 50 km van Paramaribo midden in de natuur. We hadden een leuk knus huisje waar de zaterdagavond lekker aan de borgoe cola hebben gezeten!
We zijn om 13.00 uur vertrokken en eenmaal aangekomen zagen we een heel leuk, lief aapje zitten. Deze aap zat vastgebonden aan een touw zodat hij niet weg kon. Heel zielig eigenlijk, foto's volgen heeeel snel. Nadat we waren uitgespeeld met de aap zijn we begonnen aan een wandeling over een bauxietweg. We liepen langs verschillende dorpjes waar inheemsen wonen. De mensen hebben hier allemaal honden op het perceel rondlopen en dus ook in deze dorpjes. De honden waren helemaal verhongert en konden amper op hun benen lopen, afschuwelijk!

We waren op zoek naar Frits, die daar ergens woonde en ons misschien kon rondleiden. Toen we in het dorp van Frits waren aangekomen zijn we eerst uitgenodigd in een kerk. Je kan het bijna geen kerk noemen…. Het was gewoon een party tent, bloedheet!! De man vertelde dat ze bezig waren met de bouw van een echte kerk! Ben benieuwd of die er ooit komt! De natuur langs de weg was heel mooi om te zien.
Omdat we geen koelkast hadden in het huisje en de kok vrij was hadden we zelf campingvoer mee genomen.. macaroni, uit, knoflook en smac! Heel primitief allemaal, maar wel heel leuk.
Zondag zijn we echt het bos ingelopen en hier waren echt hele mooie plekken te bewonderen. Ook zijn we nog gaan zwemmen in een kreek en heb ik kennis gemaakt met het colawater hier. Dat is echt een aparte ervaring, het water heeft een colakleur en je huid wordt helemaal oranje als je in het water ligt!

En ja toen maandag….. mijn eerste werkdag!! Ik was echt heel benieuwd hoe ik het zou vinden!! Het is dan ook weer een hele aparte ervaring!! Ze werken hier zooo anders dan in Nederland! Ik begrijp er dan ook nog niet zo heel veel van! Als er een reservering binnenkomt kan er niet direct worden gezegd of er nog plek is, dat moet dan eerst weer naar iemand anders en die gaat de logistiek regelen. Dat is nog een hele uitdaging aangezien je dan vaak moet bellen naar het binnenland. De mensen daar zijn vaker dagen niet bereikbaar omdat ze een expeditie hebben of omdat ze gewoon ergens anders zijn. Dit is wel heel vervelend want de mensen in Nederland wachten op een reactie.. en je weet hoe Nederlanders zijn!
Mijn collega’s zijn trouwens allemaal wel heel aardig.

Trouwens, lieve collega’s….ik heb hier gewoon markant merk zakdoekjes en chololadepasta en zo. Echt grappig, ze hebben hier best veel huismerken van Nederlandse supermarkten dus ook van de Méérmarkt!! En die heeft natuurlijk mijn voorkeur!!!

Maandagavond ben ik opgehaald door Gerald. Hij werkt bij het Torarica hotel en ik heb hem op de vakantiebeurs ontmoet. We zijn dan ook naar Torarica gegaan en daar heb ik een rondleiding gekregen door het hotel. Echt een heel mooi, groot en luxueus hotel. Het was heel erg leuk en interessant om ook eens de back office van een hotel te zien! Daarna zijn we op een terras van het hotel nog wat gaan drinken! Al met al een geslaagde avond dus!
Ook hebben ze daar vaker een bbq en Gerald heeft me verteld dat ik een keer met hem mee mocht! Echt heel lief!

Ik ga nu maar weer eens stoppen met mijn verhaal voordat het zo lang is dat het helemaal niet meer leuk is om te lezen!

Vandaag ben ik meegegaan op de commewijne boottocht met de Bosrokoman. Dit is de boot waar ik een marketingplan voor moet schrijven. Heb echt een hele leuke dag gehad, mijn armen zijn nu wel helemaal verbrand, maar ja dat hoort er bij he!
Ik was mee met een groepsreis van Fox, allemaal wel leuke en aardige mensen. We hebben verschillende plantages aangedaan. Dit is wel mooi om te zien ook al zijn ze niet meer in gebruikt. Bij één van deze plantages was ook nog een gevangenis te zien, niet normaal hoe de mensen daar hebben moeten leven. Dat is echt niet voor te stellen!

Verder heb ik dolfijnen gezien!!!!!! Echt helemaal super te gek! Het zijn kleine dolfijnen die in de Surinamerivier leven! Op een gegeven moment was de boot bijna helemaal omringt met dolfijnen, zooo mooi om te zien!

Tot slot wil ik nog ff vermelden dat ik 2 nieuwe huisgenoten heb. Ze blijven maar 2 nachtjes en dan gaan ze weer terug naar Nederland. Hun ticket is verplaatst en ze moesten hun appartement uit, dus zijn ze gezellig twee nachtjes bij ons ingetrokkken.

Lieve Ellen, ook al heb ik hier ook leuke huisgenoten....ik mis je!!

Zondag ga ik naar white beach. Dit is een aangelegd strand waar je lekker kunt chillen en zwemmen!

Oh ja mijn nummer hier is: +579 8 53 1849

Kus Maud

  • 01 Februari 2007 - 12:28

    Ruud:

    Yo sis... erg fijn om te lezen dat je het goed maakt! Wij hebben net een vakantie geboekt met de jongens, dus ik kom je niet opzoeken overthere:( Bel je snel... Gr's

  • 01 Februari 2007 - 18:48

    Maarten:

    FOX groepsreizen? Loopt Rob daar dan tóch rond in zijn lianenstring? Maakt niet uit Rob, ik let wel een beetje op je huisje...

    Fijn dat je het naar je zin hebt Maud.. Cola in het water? Met ijsblokjes of zonder? Goeie!! Anyway hou je taai en tot schrijfs...

  • 02 Februari 2007 - 12:40

    Lonneke:

    lieverd.. fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt !! leuk om je verhalen te lezen !! ik ben jaloers.. hele dikke kus en geniet van alles...
    Lonneke

  • 03 Februari 2007 - 09:06

    Jolan En Manou:

    ha maud, Het is zaterdag morgen. We hebben je foto`s bekeken geweldig!!!
    Maar wel veel griezelige dieren lopen daar rond.
    Behalve dat hondje, die leek ons toch wel heel erg lief. zorg ook goed voor jezelf want het eten was zeker niet van de meermarkt. Heel veel groetjes jolan en manou-xxx-

  • 03 Februari 2007 - 11:27

    Marc En Joyce:

    Hey meisje, fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt daar. Als je wil willen wij wel met jou ruilen!!!!
    Maar tot zo lang passen wij wel op je mannetje.

    Ik bel binnenkort wel
    xxxx

  • 04 Februari 2007 - 12:20

    Monica:

    Hey Maud! Ben blij dat je het naar je zin hebt, nog een paar daagjes Aruba en dan is het over voor mij. Ik vind het zoooooooo ontzettend jammer! Geniet van die mooie tijd die je nu in het buitenland hebt, ik weet zeker dat je het ook gaat missen als je weer in Nederland bent of je moet bijna terug. Ik ben gisteren terug gekomen van Curacao... was ook nog wel even leuk om te doen, alleen vind ik Aruba duizend keer mooier en de mensen hier op Aruba zijn veel vriendelijker. Echt een heel groot verschil! Ik ben blij dat ik weer terug op Aruba ben en ik ga nog even genieten van mijn laatste dagen. Dikke kus Mo

  • 05 Februari 2007 - 12:30

    Ellen De Ex-roomie:

    Heeeeeeeey Maud,

    Jezus wat maak je gave dingen mee zeg! Stront jaloers hier! En je hebt zelfs een schoonmaakster man, geweldig. Mijn vakantie was ook top tussen de arabieren. Heb zelfs een huwelijksaanzoek gehad maar daar ben ik toch maar niet op ingegaan ;) Heb ook veel foto's die ga ik op me hyves zetten. Kun je ze daar bekijken.
    Ik mis jou ook!!! Je hebt voor een goede nieuwe gezorgd. Crissy is een erg leuke meid, maar toch mis ik jou ook natuurlijk.
    Ik hoop dat je het nog heeeeel leuk gaat hebben daar en ik wacht in spanning af op je nieuwe verhalen! dikke kus

  • 05 Februari 2007 - 12:58

    Ellen De Ex-roomie:

    Nu ik zo die foto's van jou zie....ga ik maar weer ff een zonnenbank pakken! En kom toch es wat vaker online op msn!

  • 06 Februari 2007 - 17:50

    Ivonne:

    Hey lieve meid.......zo tof alles van je te lezen!! De foto's zijn werkelijk prachtig..nu wil ik helemaal komen hahaha. Ik hoop echt dat het gaat lukken, want ben echt benieuwd naar alles wat je doet enzo.
    Hier gaat alles goed, maar we mailen snel wel of misschien een belletje.
    Hopelijk tot in suriname!!!

    Dikke Smakkerd XXX, Liefs Ivonne

  • 07 Februari 2007 - 10:53

    Suzan:

    Heee maudje, wat super allemaal !!
    Mijn god ik zit jouw foto's net te bekijken, tropisch en zon terwijl hier buiten zelfs sneeuw ligt.
    Ik ben bang dat ik je ook niet kan komen opzoeken, ik ben namelijk gestopt met werken bij hans, en heb een nieuwe baan in hasselt. En hier geldt het dat je eerst zoveel dagen moet hebben gewerkt en naar ratio krijg je dan ook pas vakantie-dagen, en aangezien onze bootvakantie in frankrijk al is geboekt, denk ik dat ik het dus niet geregeld krijg om 2 keer op vakantie te mogen gaan. Oh ja heel grappig mijn nieuwe werk is 2 deuren verwijderd van onze eigen winkel, dus das lekker handig, en ja weer in de telefoonbranche alleen nu als shopmanager. Nou maudje we mailen, en nog heel veeel plezier daar !!!!
    Geniet er maar lekker van.

    xxx su

  • 07 Februari 2007 - 15:41

    Jimke:

    He chica!! Leuk verhaaltje :) Ik had ook niet anders verwacht dan dat je je thuis zou gaan voelen daar maar toch is het fijn om ook aan de foto's te zien dat het goed met je gaat! Ik heb een weekje New York geboekt (studiereis) in april en you know me, heb nooit geld dus ook ik kan je helaas niet op komen zoeken :( Gaat allemaal goed in t Bredase ;) behalve dat ik jou hier moet missen! Druk aan de studie maar ook nog vaak genoeg in de kroeg te vinden!! En een beetje werken af en toe natuurlijk haha ..
    Nou girl,take care!! Vooral genieten want dit ga je allemaal nooit meer meemaken! Pas goed op jezelf! Dikke smakkerd!

  • 07 Februari 2007 - 15:59

    Rico:

    hey,ik zal zo snel mogelijk de adresgegevens doorgeven ivm met die beeldjes die ik in je koffer heb gestopt...gewoon ff afgeven! p.s. t kan zijn dat de verf nog niet helemaal droog is dus laat ze maar gewoon in t plastic zitten.

  • 07 Februari 2007 - 15:59

    Rico:

    hey,ik zal zo snel mogelijk de adresgegevens doorgeven ivm met die beeldjes die ik in je koffer heb gestopt...gewoon ff afgeven! p.s. t kan zijn dat de verf nog niet helemaal droog is dus laat ze maar gewoon in t plastic zitten.

  • 07 Februari 2007 - 19:38

    Phidel:

    Rico,

    je kunt mijn huis erg gemakkelijk vinden, wanneer je kijk op de site van vodafone, al die rode plekjes in de jungle waar wel ontvangst is, is een drop-zone...


  • 07 Februari 2007 - 23:24

    Veronique:

    He Maud, ik hoop dat je veel plezier hebt daar, en dat je Thorn toch ook wel een beetje mist. Jammer dat ik je zaterdags nog heb misgelopen, dan moet het kadootje maar wachten totdat je terugkomt. Heel veel fun daar nog zo.

    Veel liefs Veronique x



  • 08 Februari 2007 - 10:37

    Crissy:

    heeey maud!! super leuke foto's man..ben jalours ;) ik zal je site in de gaten houden!!! pss we krijgen nieuwe ketel ;)
    xxx crissy

  • 08 Februari 2007 - 12:54

    Ingrid:

    Hee Maud!Wat fijn om te horen dat alles goed daar!En je hebt al leuke foto's gemaakt he!!
    Ik ben vandaag vrij, omdat het heel veel sneeuwt.. en dan ligt Nederland natuurlijk helemaal plat.. geen treinen dus..!
    Heel veel succes daar!

    xxx ingrid

  • 09 Februari 2007 - 11:11

    Kim:

    Hey Maud!!!

    Sorry dat ik nu pas iets van me laat horen!! De link naar deze pagina deed het op mijn hotmail niet en nu krijg ik helemaal geen mail meer van jouw in suriname. Maar ja nu dacht ik, ik ga gewoon zoeken op waarbenjij.nu en kijk hoe het met haar is.

    Nou gelukkig heb je het daar zo naar je zin!! Aan het werken zul je ook nog wel wennen!! Leuke foto´s ook trouwens en bekende gezichten!!

    Mijn stage bevalt ook prima!! Maar wel erg druk maar ja! Doe je de groeten aan Agnes!

    Veel plezier nog!

    Dikke kus Kim

  • 10 Februari 2007 - 14:39

    Ingo:

    Yo Maudje leuk om te lezen dat het jou goed gaat in het verre Suriname!
    Leuke foto's kunnen wij ons ook een voorstelling maken van hoe jij daar leeft! veel plezier en leerzame tijd daar!

    Ingo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Maud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1782
Totaal aantal bezoekers 28319

Voorgaande reizen:

23 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: